ŞEHİR MARKALAŞMA İstanbul'daki Uluslararası Öğrencilerin Bilişsel İmaj Algılarının Geleceğe Yönelik Davranışları Üzerindeki Etkisi Bölüm Articles

##plugins.themes.academic_pro.article.main##

Sahar Mohammadi Bazargani
Prof. Dr. Özgür Çengel

Özet

Ziyaretçi davranışlarının belirleyicisi olan turist beklentisinin başlangıç ​​noktası imajdır. Bir taraftan artan ekonomik, kültürel ve politik  rekabetçi ortamda her kent kendi payını almak çabasındadır ve bu doğrultuda birer elçi olan uluslararası öğrencilerin imaj algıları önem taşımaktadır. Bu araştırma İstanbul'da eğitim alan uluslararası öğrencilerinin bilişsel imajının gelecekteki davranışkarı üzerindeki etkisini araştırmaktadır. Anket yöntemi olarak tasarlanan çalışma için İstanbulun farklı üniversitelerinde eğitim alan 313 uluslararası öğrenci üzerinde 2020 yılında yürütülmüştür. Elde edilen verilerin istatistiksel analizi için SPSS 22.0 paket programı kullanılarak güvenilirlik, geçerlilik, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmıştır. Analizler sonucunda, bilişsel imajın davraşıssal niyet üzerinde olumlu etkisi olduğu saptanmıştır.

##plugins.themes.academic_pro.article.details##

Nasıl Atıf Yapılır
Mohammadi Bazargani, S., & Çengel, P. D. Özgür. (2021). ŞEHİR MARKALAŞMA: İstanbul’daki Uluslararası Öğrencilerin Bilişsel İmaj Algılarının Geleceğe Yönelik Davranışları Üzerindeki Etkisi . Working Paper Series Dergisi, 2(3), 43-50. http://workingpaperseries.ticaret.edu.tr/index.php/wps/article/view/71 (Original work published 24 Eylül 2021)