SOSYAL MEDYADA KİŞİSEL MARKA YÖNETİMİ UYGULAMALARI

##plugins.themes.academic_pro.article.main##

Cennet Büşra Şakar
Doç. Dr. Zeynep Beyazıt

Özet

Özet


Günümüzde son yılların gündemi olan kişisel marka sosyal medyanın en etkili iletişim stratejisi haline gelmiştir. Son zamanlarda hızlıca yayılmakta olan kişisel marka kavramı kişilerin, kendi yaşamsal etkinliklerini sosyal medyada ses getirmek, bilinirliği arttırmak, istek ve ihtiyaçları karşılama amaçlı çalışmalar yaptıkları şeklinde ifade edilmektedir. Bununla beraber kişilerin kendilerine yönelik bir kimlik yarattıkları da görülmektedir. Buna bağlı olarak sosyal medyada kişisel markaların nasıl etkileşim yaratıkları üzerine bir inceleme yapılmıştır. Araştırma kapsamı Şubat-Mart 2020 tarihleri arasında sosyal medyada var olan ve rastgele seçilmiş kozmetik, sağlık, seyahat ve moda alanlarında yer alan ve her alandan ikişer farklı sanal etkileyicinin bulunduğu 8 kişiye paylaşımlarına ve kişisel markalarına yönelik derinlemesine mülakat yoluyla nitel bir araştırma yapılmış ve mülakat çıktıları her alanda ki farklı sanal etkileyiciler karşılaştırılarak değerlendirilmiştir.


Anahtar Kelimeler: Kişisel Marka, İmaj, Kimlik, Sosyal Medya

##plugins.themes.academic_pro.article.details##

Nasıl Atıf Yapılır
Şakar, C. B., & Beyazıt, D. D. Z. (2021). SOSYAL MEDYADA KİŞİSEL MARKA YÖNETİMİ UYGULAMALARI. Working Paper Series Dergisi, 1(1), 18-26. http://workingpaperseries.ticaret.edu.tr/index.php/wps/article/view/5 (Original work published 30 Aralık 2020)