DİJİTAL PLATFORM ÜZERİNDEN SİGORTA POLİÇESİ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI: Yaş Gruplarının Dijital Sigorta Kanallarının Kullanımına İlişkin Bir Araştırma
##plugins.themes.academic_pro.article.main##
Özet
Teknolojinin gelişmesi ile birlikte her yaştan insan gruplarının internet kullanımı artmıştır. İnternetteki gelişmeler sigorta sektörünü de etkilemiş, insanlar poliçelerini satın almadan önce internetten araştırma yapmaya başlamışlardır. Ürün çeşitliliğinin fazla olması ve tüketicilerin satın almak istedikleri poliçeleri karşılaştırma yapabilmeleri dijital platformların kullanımını artırmaya başlamıştır.
Bu çalışmada, internet ve elektronik ticaret kavramı, sigortacılıkta pazarlama, sigorta dağıtım kanalları, e-sigortacılık, elektronik sigortacılığın sağlayacağı avantajlar ve dezavantajlar açıklanmıştır. Bununla birlikte tüketicilerin dijital platform üzerinden sigorta poliçesi satın alma davranışları yaş gruplarına göre anlamlı bir farklılık gösterip gösterilmediği araştırılmıştır.